Årets höjdpunkt - en tur med Rundan! Del 1

NU kunde jag inte hålla mig längre - solen skiner, lagom varmt och blåsigt, inte så mycket turister - det var dags för en tur med Rundan. När man dessutom får så trevligt sällskap gäller det att passa på.

Jag och min älskade dotter styrde stegen mot kanalen och biljettkassan. Köpte 2 biljetter á 125 kr och vars sin Glassbåt. Den optimala färdkosten inför båtturen - eller hur?



En grupp människor om ca 20 personer hade samlats på kajen och de verkade lika uppslupna som vi. De hade också färdkost inkl färdknäpp. Alla hoppade raskt i båten och hittade sina numrerade platser. Vi hade platserna strax bakom den muntra gruppen - 22+23. En fin tresits av galondyna  med träryggstöd - som gjord för två personer inkl litet bagage. Kapten Oscar tog plats i fören vid ratten och den käcka guiden i sin kyllinggula tröja hälsade välkomna.





Rundan la ut från kajen och drog iväg mot första bron - Mälarbron. Den har jag ju bloggat om tidigare så den lämnar vi efter oss. Strax efter första bron svängde vi högerut - eller man kanske ska säga styrbord när man är ombord. Då passerades kanalens yngsta bro - kommer ni ihåg vad den heter? Svaret står under bilden:


Rätt svar - Bagers bro invigd 2012

Turen med Rundan tog ca 50 minuter och jag vill inte göra bara ett inlägg från turen. Håll utkik efter fler inlägg där resan fortsätter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0