Roddövning

Mellan Slussbron och Schougens bro ligger detta något speciella hus - Östertull. Taket böljar fram - syns tyvärr bara den främre vågen på bilden nedan - och det gör även skärmtaket över trottoaren längs såväl Östra Promenaden och Östra Tullgatan. Huset innehåller kontor och bostäder och i bottenvåningen finns olika butiker och verksamheter. 



På hörnan med utsikt ut mot kanalen ligger en träningslokal - 24 seven. Som namnet anger har de öppet 24 timmar om dygnet, veckans alla dagar. En del människor tycker det är kul att träna genom att springa, lyfta skrot, cykla ... oändligt många varianter på märkliga maskiner. Jag hör inte till denna skara av flitiga människor - en hög tröskel att ta sig över. Nu har jag i alla fall tagit tag i denna fråga och slagit "två flugor på smällen". Helst skulle jag nog vilja prova på rodd, men i stället för att utmana väder och vind så kan man ju ro inomhus!! I lokalen finns två roddmaskiner och de har utsikt ut mot kanalen. Träningskortet är löst och jag har testat litet försiktigt två gånger. Blundar man medan man tar i med såväl armar som ben (benen är viktiga att använda vid rodd) så kan man även inbilla sig att man hör plasket från årorna - eller är det svetten från killen på löpbandet bredvid???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0